Sıkça Sorulan Sorular

Hayat Sigortası ve Ferdi Kaza Sigortası hakkında merak ettiğiniz bütün soruların yanıtları Sıkça Sorulan Sorular’da

Hayat Sigortası ve Ferdi Kaza Sigortası hakkında bilmek istediklerinizi öğrenin.

Hayat sigortası almak istiyorum, nereden başlamalıyım?

 Hangi sigortayı yaptıracağınız konusunda karar veremediyseniz “Bize Ulaşın” formunu doldurabilirsiniz. Bireysel danışmanlarımız, size uygun bir zamanda, herhangi bir ücret ya da zorunluluk olmadan arayıp, ihtiyaçlarınızı öğrenmek için görüşecektir. Aynı zamanda, direkt olarak 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

Başvuru formuna nasıl ulaşırım?

 Sizlere yardımcı olmak konusunda bizlere en iyi fırsatı sunmak için; “Bize Ulaşın” linkini tıklayarak formu doldurabilirsiniz. Aynı zamanda, direkt olarak 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

Birden fazla Poliçe satın alabilir miyim?

 Evet, kişi kendisi adına birden fazla poliçe yaptırma hakkına sahiptir.

Hayat sigortalarında birden fazla lehtar gösterilebilir mi?

Evet, birden fazla lehtar gösterilebilir.

Lehtarın gerçek kişi olması şart mıdır?

 Lehtar gerçek ya da tüzel kişi olabilir.

Ferdi Kaza Sigortaları ile Hayat Sigortaları arasındaki farklar nelerdir?

 Hayat Sigortalarındaki vefat teminatı her türlü teminatı içerir. Ferdi Kaza Sigortalarında ise sadece Kaza sonucunda oluşan vefatları kapsar. Poliçelerimiz, Hayat Sigortaları Genel Şartları ile Ferdi Kaza Sigortası Genel Şartları'na tabi olup, teminat kapsamı ve istisnalar söz konusu genel şartlarda belirtilmiştir. Genel şartlarda belirtilmeyen veya aksine sözleşme düzenlenebilecek hususlar için poliçeye ait özel şartlar geçerlidir.

Sağlık beyanını doldururken nelere dikkat etmeliyiz?

 Sağlık Beyan Formunda boyunuz, kilonuz, sosyal alışkanlıklarınız ve geçirdiğiniz/mevcut hastalıklarınız ile ilgili kısımların tam olarak doldurulması ve beyanın tarafınızca imzalanması gerekir. Geçmişteki bir rahatsızlığınızın önemsiz olduğunu ve artık iyileştiğinizi düşünseniz bile mutlaka bildirmelisiniz.

Eşim için bir sigorta poliçesi başlatabilir miyim?

 Evet, sizi ve ailenizi koruma altına almak için geniş bir ürün ağı sunuyoruz. Bireysel durumunuz için hangi seçeneğin en iyi olacağına karar vermek adına, kısa “Bize Ulaşın” formumuzu doldurarak bireysel danışmanlarımız ile temasa geçebilirsiniz. Aynı zamanda, direkt olarak 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

Eğer bir grup sigortası yanında bir de bireysel sigorta satın alırsam, bu bana ek bir fayda sağlar mı?

 Grup sigorta özellikleriniz biz ve işvereniniz arasında (poliçe sahibi) belirlenmiş ve anlaşılmıştır. İşvereniniz sizlere poliçe ile ilgili daha detaylı bir bilgi sunabilir. Grup sigortanızın ihtiyaçlarınızı karşılamadığını düşünürseniz, ihtiyaçlarınızı karşılayacak bireysel poliçe için “Bize Ulaşın” formumuzu doldurarak bireysel danışmanlarımız ile temasa geçebilir ya da 0850 222 0 638 (MET) numaralı telefondan MetLife İletişim Merkezi’ni arayabilirsiniz.

Kritik hastalıklar sigortası nasıl çalışır?

 Kritik hastalıklar sigortası, eğer siz ya da sevdiklerinizden biri sigorta kapsamında listelenen hastalıklardan birine yakalanırsa, sizi ve sevdiklerinizi korumak adına oradadır. Kritik hastalıklar sigortası, eğer poliçeniz tarafından kapsanan hastalıklardan birisi sizde teşhis edilecek olursa poliçede belirtilen tutarda ödeme sağlanır.

MetLife’ın bana yakın bir ofisi mevcut mu?

 Evet, Türkiye’nin her yerinde bireysel danışmanlarımız ve ofislerimiz bulunmaktadır, aynı zamanda MetLife ürünleri için size en yakın DenizBank şubesine de başvurabilirsiniz. Lütfen “Destek Merkezi” bölümündeki  “Ürünlere Nereden Ulaşabilirim?” kısmına bakınız.

MetLife bireysel danışmanları nasıl seçiliyor ve eğitiliyor?

 Danışmanlarımız profesyonel uzmanlıklarına ve geniş çapta müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgilerine göre seçilmektedir. Her biri devamlı, detaylı eğitimler alırlar ve bu sayede güncel ve müşterilerimiz için neyin faydalı olacağının daima bilincinde olurlar.

 

Ne kadarlık bir hayat sigortasına ihtiyacım var?

 Bu, sizin bireysel durumunuza bağlı olan bir soru olmakla birlikte hanenizde kaç kişiye baktığınız, her ay ne kadarlık ödeme yapmak durumunda olduğunuz, yaşınız ve ne kadarlık bir ödeme planına ihtiyaç duyduğunuz konusunda farklılık gösterir. Sizin için neyin doğru olduğunu anlamak için en iyi yol,  “Bize Ulaşın” formumuzu doldurmak ve bireysel danışmanlarımızdan görüşme talebinde bulunmaktır.

Hayat sigortası bir lüks gibi görünüyor. İlgilenmem gereken diğer önceliklerim varken, ödemeleri nasıl ayarlayacağım?

 Hayat sigortası, aileniz, eviniz ve geliriniz gibi diğer tüm önceliklerinizi korumakta sizlere yardımcı olur. Bu yüzden, hayat sigortası bir lüksten öte, bir gerekliliktir. Hayat beklenmedik şekilde gelişebilir ve hep olabilecek kötü şeyleri düşünmek hoş olmamasına rağmen, yaşanabilecek kötü durumların etkisini azaltmak adına bir planın kenarda olduğunu bilmek her zaman iyidir.

Ne kadar maluliyet teminatı sahibi olmalıyım?

 Bu, sizin bireysel durumunuza bağlı olan bir soru olmakla birlikte hanenizde kaç kişiye baktığınız, her ay ne kadarlık ödeme yapmak durumunda olduğunuz, yaşınız ve ne kadarlık bir ödeme planına ihtiyaç duyduğunuz konusunda farklılık gösterir.

Neden Hayat Sigortasına ihtiyacım var? Neden şimdi?

 Hayat sigortasının asıl amacı, ani vefatınız durumunda geride bırakmak durumunda kalabileceklerinize finansal destek sağlamaktır. Sigortanızın sağlayacağı para, ailenize bulundukları evi koruma, geçimlerini sağlama ve okul taksitleri, faturalar gibi giderleri ödeme imkânı sağlayacaktır.

Şirketimin grup tıbbi poliçesinin korumasındayım. Daha ileri düzey bir sigortaya ihtiyacım var mı?

 Yapılacak ilk işlem şirket poliçenizin neyi kapsadığını kontrol etmektir. Çoğunlukla, bu tip sigortalarda, tüm ihtiyaçlarınızı karşılamayacak basit bir sigorta verilir. Ne kadarlık bir limite ve neye ihtiyacınız olduğu sizin bireysel durumunuza göre değişkenlik gösterir.

 

Teminat tutarını azaltabilir miyim?

 Poliçe koşullarınıza ve şartlarınıza göre, sahip olduğunuz teminat tutarını azaltabilirsiniz. Eğer poliçe dokümanınızın broşürü mevcutsa, ona bakabilirsiniz. Alternatif olarak, tüm yapmanız gereken poliçe detaylarınızı belirterek bizi aramaktır. Bu sayede sizlerle beraber poliçenizi ihtiyaçlarınıza göre şekillendirebiliriz.

Kişisel bilgilerimi nasıl güncellerim?

 Kişisel bilgilerinizi güncellemek çok kolay ve çabuktur ve her değişiklikte bunu yapmak, poliçenin güncel kalması adına çok önemlidir. Kişisel bilgilerinizi MetLife e-şube'ye giriş yaparak veya 0850 222 0 638 (MET) MetLife İletişim Merkezi’ni arayarak güncelleyebilirsiniz.

Primlerimi ne sıklıkta öderim?

 Poliçe tipinize bağlı olarak, primlerinizi aylık, üç aylık, altı aylık ya da yıllık olarak ödeyebilirsiniz. Durumunuza ve bütçenize uygun ödeme biçimini seçebilirsiniz.

Poliçemi ne sıklıkta yeniden gözden geçirmeliyim?

 En azından yılda bir defa olmak üzere, güvencenizi gözden geçirmek iyi bir fikirdir. Eğer hayatınız hızla değişiyorsa, evleniyorsanız, ev taşıyorsanız, işinizi büyütüyorsanız, daha da sık gözden geçirmek isteyebilirsiniz. Hayatınızda evlilik ya da çocuk gibi büyük bir değişiklik gerçekleşiyorsa, sigortanızın yeni durumunuzu da güvence altına alması çok önemlidir.

Nasıl tazminat talebinde bulunabilirim?

 Talepte bulunmakla ilgili ihtiyacınız olacak tüm bilgileri “Destek Merkezi” altındaki “Tazminat Talepleriniz” kısmında görebilirsiniz.

Talebimi gönderme konusunda herhangi bir zaman sınırlaması var mı?

 Tazminat talebinizin en kısa zamanda yanıtlanabilmesi için, sizden, kendinizin ya da kendiniz adına bir başkasının, olayı takip eden 5 iş günü içerisinde talepte bulunacak şekilde bilgilendirmede bulunmasını rica ediyoruz.

Hayat sigortasında tazminat alma süreci nasıl işler?     

 Engelli sağlık kurulu raporu, kalıcı sakatlık tazminat talep formu ve talep edilen tüm evraklar tarafımıza ulaşması sonucunda süreç olumlu ise tazminat ödemesi yapılır. Olumsuz olması durumunda nedenini açıklayan ret mektubu ile süreç sona ermektedir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Vefat durumunda temin edilmesi gereken belgeler nelerdir? Süreç nasıl işler?

 İlk aşamada varisler tarafından ölüm belgesi ve veraset ilamının tarafımıza ulaştırılması ile süreç başlatılmaktadır, gerek görülmesi durumunda ekstra evrak talep edilebilir. Ayrıca vefatın adli vaka olması durumunda adli evraklar talep edilmektedir. Vefat tarihinde aktif olan tüm poliçeler tazminat değerlendirmesine konu olmaktadır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Maluliyet durumunda temin edilmesi gereken belgeler nelerdir?Daimi Maluliyet Tazminat Talep Formu

  • Sigortalı Beyanı
  • Orijinal veya Tasdikli(*) Kaza Tespit Tutanağı, Olay Yeri İnceleme Raporları, Alkol Raporu, Görgü Tanıkları İfade Tutanakları (Kaza sonucu ise)
  • Tedavi, Ameliyat Raporları ve Tetkik sonuçları
  • Detaylı Epikriz
  • Hastalık/Kaza ile ilgili tüm doktor ve heyet raporları
  • Orijinal veya Tasdikli(*) maluliyet yüzdesini gösteren Özürlü Sağlık Kurulu Raporu (Devlet veya Üniversite hastaneleri tarafından verilmiş)
  • Sigortalının Kimlik Fotokopisi
  • Sigorta şirketinin isteyebileceği diğer belgeler (**)

Detaylı bilgi için tıklayınız.

Emeklilik maaşı almaya başladığımda vefat durumu gerçekleşirse maaş olarak kanuni varise ödeme yapılır mı? Yapılacaksa eğer şimdiden lehtar ekleyebilir miyim?

Emeklilikte tarafımızdan toplu ödeme yapılabilmektedir, eğer hayat sigortası tercih eden sigortalı olması durumunda aylık ödemeyi ilgili planı olan kurumdan sağlayabilir vefat durumunda lehdarlara ödeme yapılmaktadır. Lehdar belirlenmesi durumunda lehdara ödeme yapılmaktadır.

Vefat durumunda kanuni varise mi ödeme yapılır? Kanuni varis yoksa tazminat kime ödenir?

 Daini mürtehin var ise önce ilgili şube borcu için ödeme yapılır. Kalan tazminat ödemesinin olması durumunda varislere ödeme yapılmaktadır. Eğer poliçede kanuni varisler tanımlı ise veraset ilamında yer alan pay oranında lehtarlara ödeme yapılır.

Emeklilik maaşı almaya başladığımda vefat durumu gerçekleşirse maaş olarak kanuni varise ödeme yapılır mı?

 Ödeme toplu olarak lehtarlara yapılmaktadır.

Maluliyet durumda hayat sigortam devreye girer mi?

Hayat sigortanızda maluliyet teminatı olması durumunda tazminat değerlendirmesine konu olmaktadır. Sadece vefat teminatı olan poliçeler de maluliyet teminatı devreye girmez.

Maluliyetlerde engellilik oranı ve süreleri nasıl olmalıdır?

 Hastalık sonucu maluliyet teminatı Engelli Sağlık Kurulu Raporu’nda engellilik oranının %60 ve üzeri olması ve raporun süresiz olması durumunda işleme alınır ve değerlendirilir. Kaza sonucu maluliyet durumlarında kazaya bağlı engellilik oranı dikkate alınmaktadır. Her iki durumda da süresiz olan engelli sağlık kurulu raporu gerekmektedir.

Teminat tutarı neye göre belirlenir?       

 Hastalık sonucu maluliyet durumunda; Engelli Sağlık Kurulu Raporu’nda engellilik oranının %60 ve üzeri olması ve raporun süresiz olması durumunda sigorta bedelinin tamamı ödenir, engellilik oranı %60’ın altında olan raporlar değerlendirmeye alınmaz. Kaza sonucu kalıcı sakatlıklarda Engelli Sağlık Kurulu Raporu'nda belirtilen oran üzerinden poliçede yer alan teminat oranında ödeme gerçekleşmektedir.

Yasal varisi olmayanlar için hayat sigortası uygun bir tercih midir?

 Hayır, uygun bir tercih değildir, fakat kredi hayat sigortalarında bankanın daini mürtein olması durumunda tercih edilebilir.

Müşteri kritik hastalıklar ve vefat teminatı olan hayat sigortası sahibidir. Bekleme süresinden sonra kansere yakalanıyor, yasal sürede bildiriyor. Kanser teminatı için 1 ay bekliyor, ancak süre sonunda aynı zamanda vefat ediyor. Her iki teminatından da ödeme alır mı?    

 Evet, alır.

Ferdi Kaza Sigortası için maluliyet durumunda tazminat ödemesi neye göre hesaplanmaktadır?        

 Engelli Sağlık Kurulu Raporu’nda yer alan maluliyet oranına göre hesaplama yapılmaktadır.

Maluliyetlerde engellilik oranı ve süreleri nasıl olmalıdır?         

 Maluliyetlerde süresiz ve kalıcı engellilik durumunda süreç başlatılır ve değerlendirilir. Hastalık sonucu maluliyet durumunda Engelli Sağlık Kurulu Raporu’nda engellilik oranının %60 ve üzeri olması gerekir. Kaza sonucu kalıcı sakatlıklarda Engelli Sağlık Kurulu Raporu’nda belirtilen oran üzerinden değerlendirme yapılır.

 Hastalık sonucu maluliyetlerde hastalık tarihinden itibaren 180 gün bekleme süresi vardır, kaza sonucu maluliyetlerde kaza tarihi itibariyle değerlendirme yapılmaktadır.

 Müşteri Ferdi Kaza Sigortası sahibidir. Trafik kazası geçiriyor ve vefat ediyor. Rapor sonucunda alkollu olduğu raporlara geçiyor. Kaza sonucu vefat teminatı sigortasında ödenir mi?         

 Alkol oranının kaza ile illiyet bağı olması durumunda tazminat talebi olumlu değerlendirilmez. Kazanın nasıl olduğu ve alkol oranı önemlidir! Bu konunun teknik bir konu olması sebebiyle detaylı inceleme ile ilgili tazminat departmanının vermiş olduğu karar önemlidir. 

“Birden fazla Ferdi Kaza Sigortası satın alabilir miyim?” sorusuna ek, başıma bir şey gelmesi durumunda hepsinden tazminat ödemesi alabilir miyim?

Sigortalılar birden fazla poliçe sahibi olabilir, hasar tarihinde aktif olan ve teminatı olan tüm poliçeler tazminat değerlendirmesine konu olmaktadır.